مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 11:352023-07-28سياسي

یادداشت| در هیاهوی زمان، باز هم صدای قافله «عاشورا» را می شنویم، اینجا کربلا است


شاید ذهن ما پیش از طلوع آفتابِ عاشورا با آن هنگامه عظیم آشنا می شود که هنوز دلاوری های شورانگیز و نبردهای تحسین برانگیز یاران امام، ضربان قلبمان را بالا و بالاتر می برد و با شهادت هر کدام خنجری در قلب مان می نشیند.

- به خبرگزاری فارس از کرمان، عاشورا غم بارترین روز تاریخ اسلام است، روزی که درد روی درد آمد، زخم روی زخم، خون روی خون ریخت و جان در جان دیگر جاری شد.

انگار این لحظات سخت و تلخ هر سال جایی در کنار قلب ما تکرار و تکرار می شوند که هر زمان صدای العطش کودکان و مویه زنان قافله را به گوش دل می شنویم.

شاید ذهن ما پیش از طلوع آفتاب عاشورا با آن هنگامه عظیم آشنا می شود که هنوز دلاوری های شورانگیز و نبردهای تحسین برانگیز یاران امام، ضربان قلبمان را بالا و بالاتر می برد و با شهادت هر کدام خنجری در قلب مان می نشیند.

شنیده ایم یا جایی خوانده ایم که فرزند رشید حسین بن علی(ع) به میدان می رود، رجزهای ایمانی و اعتقادی اش قند در دلمان آب می کند، حیدری شمشیر می زند و محمدی ملکوتی می شود، خونی روی چشمان اسب را می پوشاند و پیکر را اشتباهی به دل دشمن می برد.

آه.

علی جان! کینه پدرت را در دل داشتند یا بغضی از پدر بزرگت که ترجمان قامتت بود، گلویشان را می فشارد که اینچنین بدنت را ریز ریز کردند؟! چرا هنوز روح در جانمان هست وقتی زمزمه های امام بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| در هیاهوی زمان، باز هم صدای قافله «عاشورا» را می شنویم، اینجا کربلا است

یادداشت| در هیاهوی زمان، باز هم صدای قافله «عاشورا» را می شنویم، اینجا کربلا است